Turkiye'nin Oyun Forumu
Sitemizden yararlanmak ve bu ailenin bir parçası olabilmek için 10 saniyenizi harcayarak lütfen üye olunuz!
Not : Üye Olduktan Sonra Üye Olduğunuz Msn'ye Aktifasyon Mesajı Gelecektir.O Mesaja Girip Aktif Etmeden Hesabınıza Giremezsiniz.


| Oyun Severlerin Buluşma Noktası STForum | Aramıza Katıldığınıza Asla Pişman Olmayacaksınız |
 
AnasayfaSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yapForum Oyunları
>

Paylaş | 
 

 Prince of Persia: Warrior Within [TAM ÇÖZÜM]

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
HumanCaptain
Moderatör - Ayın Üyesi
 Moderatör - Ayın Üyesi


Reklam Reklam :
Yönetici Puanı Yönetici Puanı :
999 / 999999 / 999

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 160
Forum Lirası Forum Lirası : 8643
   +Rep Puanı +Rep Puanı : 10
Erkek
Yaş : 21
Nerden : €\/D€/\/
Ruh Hali :
Takım :

MesajKonu: Prince of Persia: Warrior Within [TAM ÇÖZÜM]   Perş. Haz. 17, 2010 12:15 pm

Prince of Persia: Warrior Within

Işık saçan sandıklar ne işe yarıyor?

Bu sandıklar, oyun menüsündeki “Artwork Gallery” adlı kısımda bulunan 20 karakter (Character) resmi, 30 çevre (Environment) resmini açmaya yarar ve oyun içerisinde çeşitli yerlere dağıtılmıştır. 15 gösteri (Illustration) resmini açmak içinse oyunu iki ayrı sonla bitirmelisiniz. Bu rehber yazıda tüm “Artwork” yerleri parantez içerisinde belirtilmiş ve sonlarında bazı harf ve rakamlar konmuştur. Bu harf ve rakamların amacı açamadığınız resmin yerini kolayca bulabilmeniz içindir. Mesela “Artwork45 E1-2” ifadesinin anlamı: 45 numaralı E yani, “Environment” resimleri içerisinde, 1-2 yani birinci sıradan ikinci resim. Ya da “Artwork41 C3-5”: 41 numaralı C yani “Character” kısmında üçüncü sıradan, beşinci resim olarak ifade edilmiştir.

Ben buradan daha önce geçmiş miydim?

Oyunun senaryosu doğrusal bir çizgi halinde gitmesine rağmen, bölümler ve yaşanan olaylar konusunda aynı şey söylenemez. Oyun boyunca aynı yerlerden defalarca geçmeniz ve aynı olayları yeniden yaşamanız söz konusu. PoPWW’da iki ayrı zaman dilimi arasında pek çok kez gidip geleceğiz: “Günümüz, yani kırık dökük yerler ve şatonun eski hali; geçmiş, yani şatonun yeni ve yıpranmamış hali. Bu yüzden bölümler arasındaki başlıklar “Günümüz” ve “Geçmiş” olarak ayrılmıştır.

Ben şu silahı neden alamadım, şu resmi neden açamadım?

Bazı Artwork, gizli silah ve yerlere ulaşabilmek için bir aşamadan sonra, oyunun normal akışı dışına çıkıp bölümleri tekrar oynamanız gerekebilir. Bunu yaparken de oyundaki hatalar nedeniyle çıkılması imkânsız yerlere girebilir ya da mumyaya dönüşme gibi hatalarla karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden oyunu kayıt yaparken, mümkün mertebe üst üste kayıt yapmaktan kaçının.

Gizli yerler ne işe yarıyor?
Oyun içerisinde dokuz adet gizli yer bulunmakta ve hepsinde de birkaç tuzaktan sonra enerjinizi yükselten “Life Upgrade” var. Eğer hepsini de alır ve ortaya çıkan gizli silahla oyunun sonuna ulaşırsanız hikâyenin sonu değişecektir.

Bu kum tankları ne işe yarıyor?

PoPWW’da ilerledikçe kavuşacağımız bazı güçleri her kullanışımızda, bu kum tanklarından bir tane harcamaktadır. Bu güçler; zamanı geriye alma, zamanı yavaşlatma ve güç vuruşları gibi çeşitlilik göstermektedir. Doldurmak içinse etraftaki vazo ve kutuları kırmanız ya da önünüze çıkan düşmanları öldürmeniz yeterli. Her noktada kayıt yapamadığımızdan dolayı pek çok kez bu kum tankları hayat kurtaracaktır. Bu yüzden tasarruflu kullanmaya özen gösterin. Özellikle de bu rehber yazıda belirtilecek önemli noktalarda.

Düşmanlar neden bu kadar zor ölüyorlar?

Karşınıza çıkan düşmanları çabucak öldürmek ya da etrafınızı sardıklarında kurtulmak istiyorsanız kolay birkaç saldırı ve akrobatik hareket öğrenin. Etraftaki silahları iyi kullanın ve hemen hemen her silahı deneyin. Böylece, çift silah kullanarak daha iyi saldırılar yapabilir ve tüm silah resimlerinin de açılmasını sağlarsınız.

Ben kaçış bölümlerinde yeterince hızlı olamıyorum neden?

Oyunda bazı kaçış bölümleri de var. Bu noktalarda hızlı olmalısınız. Özellikle de borularda, yatay bayrak direklerinde sallanıp atlarken, tur dönmeden peş peşe zıplayabilmek ya da iplerde sallanmadan devam etmek zaman kaybını büyük ölçüce azaltır. Bu tür pratik hareketleri oyunun ilk bölümlerinde tam anlamıyla öğrenmeye özen gösterin.

Gemi, Karanlık Güçlerin Saldırısı (Günümüz)

Açılış demosundan sonra yaratıkları öldürüp sola doğru gidiyoruz. Aşağıya düştüğümüzde biraz su içip çarpan gemiyi geçin. Güvertedekileri öldürüp merdivenlerden yukarı çıkın ve siyahlı kadınla kapışmaya hazırlanın. Bu bizim ilk büyük karşılaşmamız. Yapmanız gereken çok basit: Koruma yapıp kadının saldırısının bitmesini beklemek. Yukarı doğru vuruş yapıp bağırdığında bir kez daha vuruyor ve sonra saldırı sırası size geçiyor. Kadın koruma aldığında siz de alın ve yine bekleyin. Bir süre sonra karşılaşma bitecek ve maalesef öldüremeyeceğiz. Demoda buraya neden geldiğinizi öğreniyoruz.

Sahil, Enkaz (Günümüz)

Uyandığımızda yerdeki sopayı alıyoruz ve kargaları öldürüp sola gidiyoruz. Yanan meşalelerin ve iskeletlerin olduğu merdivenlerden çıkın ve zıplayarak karşıya geçip ilk çeşmede oyunu kaydedin (Artwork1 E1-1, merdivenlerin solunda). Çıkıntıya tutunup sağa, karşıya geçip sola gidin. Diğer çıkıntıdan yukarı ulaşın. Duvarda yürüyüp sütunlara tutunun, tırmanıp yukarı çıkın (Artwork2 C1-1). Dev kapıdan girip yaratıkları öldürün ve duvarda yürüyüp karşıya geçin. Sonraki yerde sağdan yürüyün ve zıplayın. Merdivenleri çıkıp demir kapının solundaki taşa çıkıp içeri girin. Demodan sonra “Spider Sword”a kavuşuyoruz. Etraftakileri temizleyip açılan kapıdan geçin ve oyunu kaydedin.

Kale Girişi, Yıpranmış Kale (Günümüz)

Çukurları geçip köprüye ulaşın ve karga adamla karşılaşın. Öldürmek için üstünden zıplayıp vurmalısınız. Yukarı kaçınca geldiğimiz kapının yanındaki çıkıntıdan yukarı çıkın. Duvara dik yürüyüp zıplarsanız yukarı çıkarsınız. Yürüyüp sütuna tutunun. Karga adamı yukarı kaçırıp karşıdaki zemine yürüyün. Arkanızı dönüp yine duvarda yürüyün ve yukarı çıkıp sütunu geçin. Karga adamı öldürüp duvardaki düğmeyle kapıyı açın ve içeri girin. Platformda sağa yürüyüp bayraktan aşağı kayacağız. Aşağıdaki yaratıkları öldürün. Odanın ortasındaki taşlardan çıkın. Uçurum nedeniyle gidemediğimiz kısma gideceğiz. Karşıya yürüyüp çıkıntıdan tutunun ve ilerleyip uçurumu geçin. Çeşmelere geldiğimizde siyah kadının yok olduğuna şahit oluyoruz. Burası ilk portalımız. Ortadaki kuma girerek geçmişe gidin. Böylece “Recall”ımıza kavuşuyoruz. “R” tuşuna basılı tutarak zamanı geriye alabilirsiniz. Çıkışta kaydetmeyi unutmayın.

Kale Girişi, Geçmişe İlk Adım (Geçmiş)

Geri dönüp tuzakları aşın ve az önce geçtiğimiz odaya ulaşın. Bulunduğumuz yer aynı; fakat bu haliyle yıkılmamış. Odaya girdiğimizde solda kalan sütuna tırmanıp karşıya atlayın ve yukarı çıkın (Artwork3 E1-3). Diğer köşeye geçip duvardan yürüyün, düğmeye basıp bayraktan kayın ve açılan kapıdan girin. Yuvarlak köprüyü hatırlayacaksınız. Burası karga adamla karşılaştığımız yer ve köprünün karşısında solda yosunlu yerden çıkmıştık. Burada ilk gizli yerimiz var; ama şimdi gitmenin bir anlamı yok. Daha sonra tekrar geleceğiz. Direkt karşı kapıdan devam edin. Tuzaklardan sonra oyunu kaydedin. Siyah yaratıkları yok edip uzun kale merdivenlerinden çıkın. Yukarıdakileri de öldürüp testereden geçin ve çıkıntıdan tutunun. Yukarı zıplayıp sağa gidin ve tuzaklardan sonra merkez salona gelin.

Merkez Salon, Onarılmış Kale (Geçmiş)

Büyük salonunu uç kısmından çeşmeye atlayıp oyunu kaydedin ve geri dönüp ortaya geldiğinizde yüzünüzü çeşmeye dönük iken solda kalan kısımdaki kayalardan çıkın. Amacımız üst taraftaki balkona ulaşmak. Üste çıkıp sütunlardan karşıya geçin. Kayadan bir üste çıkıp duvardan balkona doğru yürüyüp zıplayın. Tuzaklardan sonra merdivenden aşağı inin ve tekrar tuzakları atlatıp aşağı inin. Burada oyunu kaydedip ilerleyin. Bir başka odada siyah kadını kaçırıyoruz. Yaratıklardan sonra kapanan kapıyı açmak için yukarı çıkmalıyız (Artwork4 E2-4: soldaki çıkıntı). Ortadaki demirde sallanıp yukarı çıkın ve sağa gidip platforma atlayın. Karşıya yürüyüp demirden sallanın ve üst platforma çıkın. Karşıdaki kirişe tutunup ilerleyin, bir başka zemine geldiğinizde bayraktan kayarak aşağı inin. Kirişten karşıya yürüyün. Ortaya geldiğinizde Ninja kız karşınıza çıkacak. Dikkat etmeniz gereken, size doğru atak yaptığı anda zıplayıp vurmak. Çıkıntıları kullanarak üst zemine ulaşın. Kirişe atlamadan evvel kırık demirli kapıya dikkat edin. Buraya daha sonra geleceğiz. Kirişe çıkıp üstteki kolu çekin ve bayraktan kayarak aşağı inin (Artwork5 E2-5: Kolu çekmeden önce sağdaki balkonda). Açtığınız kapıdan girin, bayraktan kayıp tahtaları geçin. Çeşmenin yanında vazoları kırıp kum tanklarınızı doldurun ve oyun kaydedip kapıdan devam edin.

Güney Koridoru, Düşmanımın Düşmanı (Geçmiş)

Demoda kırmızılı ve siyahlı kadını dövüşürken görüyoruz. Kırmızılı kadına yardım etmemiz gerekiyor. Siyahlı kadını gemide uyguladığımız taktiklerle yenebilirsiniz. Fakat bu sefer kuvvetli tekmeleriyle bizi uçurumdan aşağı atabiliyor. Dikkatli olursanız tekme atacağı önceden belli oluyor. Eğer aşağı düşerseniz zamanı geri almayı kullanın. Kadını öldürdükten sonra bir patlama olacak ve etraf yıkılacak. Kırmızılı kadınla yollarımız ayrıldığı için onu bulmamız gerekiyor (Artwork6 C4-2: Mumların yanında).

Gizli Bölüm 1: Yerde kanlar bulunan ve etrafında mumlar yanan kısma gidin. Ortadaki taşın önünden tutup çekin. Sonuna kadar çektiğinizde arkasındaki kapı açılacak. Kapıdan girip bir dizi tuzağı aşın ve “Life Upgrade”e ulaşın.

Kurban Minberi, Kaderin Karanlık Eli (Geçmiş)

Düşen kayaların üstüne çıkıp duvardaki çıkıntıya tutunun. Sağdaki boruda sallanıp sola atlayın. Tekrar sallanıp yukarı çıkın ve ipten karşıya geçin. Çeşmede oyunu kaydedip aşağı sarkın ve tahtaya inin. Karşıya geçip sağdan duvara atlayın. Soldaki borudan yukarı çıkın. Üst zeminde ipe çıkıp sonuna kadar tırmanın ve geriye zıplayıp kolu çekin. Koldan tekrar ipe atlayın ve aşağı inin. Kapanan kapıdan yürüyerek geçin ve sonraki ipten sallanıp karşıya atlayın. Düşmanları kazıklar sayesinde öldürebilirsiniz. Odaya girip duvardaki çıkıntıyı kullanıp borulardan sallanın ve üste çıkın. Kazıkları geçip duvardan sekerek borulardan atlayın. En üstteki kazıklı silindire geldiğinizde çıkıntıda sarkıp sola gidin ve kazık diğer tarafa gidince yukarı çıkıp karşıya atlayın ve devam edin. Sağdaki tuzağı geçip ipe tutunun ve karşı ipten sallanıp atlayın. Portala ulaştığınızda yapmanız gereken, duvardaki tuşlarda doğru sırayı bulmak. Sıra her seferinde değişiyor. Portalı açınca yuvarlak yerin ortasında durun. “Eye of Storm” alıyoruz. Bununla “R” tuşuna bir kez bastığımızda zamanı yavaşlatabiliyoruz. Oyunu kaydedip dışarı çıkın.

Güney Koridoru, Kaderin Karanlık Eli (Günümüz)

Yuvarlanarak kazıkları geçip aşağıdaki düğmeye basın ve zamanı yavaşlatıp kapıdan geçin. Aşağı inince Dahaka ile ilk kez karşılıyoruz. Duvardan yürüyüp tahtadan ipe atlayın. Sallanarak platforma ulaşın. Tahtadan yürüyüp ağaç köküne ve oradan da sütundaki çıkıntıya tutunun. Sağa dönüp bayraktan aşağı kayıp zıplayın. Borudan sallanıp zeminden biraz yüksek taşa ve zemine ulaşıp yaratıkları öldürün. Karşıdaki taşlarla kapalı kapının yanındaki yükseltiye çıkın ve duvarla sütun arasında zıplayarak en üste çıkın. Sütunda dönerken kamera açısı değiştiğinden karşıya atlamak zor olabilir. Kapıdan geçip oyunu kaydedin. Dahaka’dan ilk defa burada kaçıyoruz. Bundan sonraki bölümlerde de bu canlıdan sık sık kaçacağız. Yapabileceğiniz tek ve en iyi şey, hiç durmaksızın kaçmak. Eğer yeterince hızlı olamazsanız yakalanırsınız. Koşarak sola dönün ve duvardan yürüyüp borulara atlayın ve durmaksızın karşıya geçin. Dahaka’dan kurtulduk gibi; ama tam olarak değil. İlerleyip dışarı çıkın, şelalenin orada duvardan yürüyüp sütuna atlayın. Daha önce geçtiğimiz odaya geri döndük. Burada kum tanklarınızı doldurmanızda yarar var. Ortadaki taşlardan yukarı çıkın ve odanın kırık bölümünden karşıya ulaşın. Aşağı inince Dahaka yeniden gelecek. Kısa bir kaçıştan sonra Dahaka’nın sudan etkilendiğine şahit oluyoruz. Portala girin ve çıkışta oyunu kaydedin.

Kule, Yardım Eli (Geçmiş)

Tuzakları geçip odaya ulaşın. Esrarengiz dostumuz bize balta fırlatıyor. Sütundan çıkıp düğmeye basarak kapıdan geçin.

Gizli Bölüm 2: Köprüden geçtiğinizde kapıdan girmeden önce soldaki yosunlu platforma dikkat edin. Daha önce buradan geçmiştik. Taşa çıkıp duvardan sekerek yukarı çıkın. En üste ulaşınca merdivenlerin solunda varilleri kırın, arkasında bir düğme var. Düğmeye basıp zamanı yavaşlatma kullanarak merdivenleri çıkın ve küçük demir parmaklıklardan içeri yuvarlanın. Atlaya zıplaya tuzakları geçip “Life Upgrade”e ulaşın (Artwork7 E1-4: Dönüşte diğer kapının yanında). Dönüşte kapıdan geçip odadan devam edin.

Köprüyü geçip düz gidin ve tuzakları geçip oyunu kaydedin. Merdivenlerden yukarı çıkın, tuzakları ve çıkıntıları geçip merkez salona ulaşın. Çeşmenin olduğu kısımdaki kapı açılmış. Oradan devam edin, yolun bittiği noktada soldan yürüyüp zıplayın ve karşı duvardaki çıkıntıya tutunun. Silindire dikkat edip ilerleyin. Bıçakları geçip merdivenlerden yukarı çıkın ve karşıdaki anahtara asılıp kapıdan geçin. Kırmızılı kadın bize kapıyı nasıl açacağımızı anlatıyor ve “Serpent Sword”u veriyor. Haritaya bakın, geri dönüp merkez salondaki anahtarı aktif hale getirmeliyiz (Artwork8 E2-2: Kum saatinin bulunduğu yerde, soldaki merdivenlerin yanı). Geri dönmeden önce bu kum saatinin bulunduğu bu odayı iyi inceleyin. Merdivenlerin önünde daire şekli içerisinde iki tanesi yanan dokuz işaret göreceksiniz; bunlar “Life Upgrade”lerin bulunduğu gizli yerlerin tamamlandığını gösteriyor. Geri dönüp merkez salondaki yaratıkları öldürüp ortadaki boşlukta kılıcı kullanarak anahtarı çalıştırın ve çeşmede oyunu kaydedin.

Merkez Salon, Anahtar ve Kilit (Geçmiş)

Bu noktadan itibaren gitmek istediğimiz iki farklı yer ortaya çıkıyor. Anahtarın önüne gelip yüzünüzü çeşmeye döndürdüğünüzde anahtarı sola çevirdiğimizde haritanın solundaki kısım mekanik aletlerin ve çarkların olduğu yer, sağa çevirdiğimizde haritanın sağında kalan, yani bahçeye giden yol açılacak. Anahtarı 180 derece çevirirseniz kuleye giden yol açılacaktır. Kısacası kol ne yöne bakarsa o kısım aktif demektir. Dilediğiniz yöne gidebilirsiniz.

Gizli Bölüm 3: Kolu 180 derece çevirip kulenin merkezine giden kısmı aktif hale getirin. Kılıcı kullanıp anahtarı çıkardığımız yuvarlağın önüne gelip çeşmeye doğru baktığınızda solda kalan kısımdan aşağı sarkın. İki taş arasında zıplayarak aşağı inin. Alttaki taşa inip sağa doğru duvardan yürüyün; sonuna gelmeden zıplaya zıplaya yukarı çıkın. Buradan tekrar sağa yürüyüp duvarda sekerek aşağı inin. İlk kazıkları yuvarlanarak geçtikten sonra silindirleri duvardan yürüyerek geçin. “Life Upgrade”i aldıktan sonra geri dönüşte çıkışın solundan dönüp karşıya geçin ve duvarda sekerek yukarı çıkın.

Artwork9 E3-1: Bu “artwork”ü almak için uzun bir yol kat etmelisiniz. Bu yüzden oyunu farklı kaydetmenizi tavsiye ederim. Merkez salondan bir önceki bölümde çıktığımız balkona atlayın. Buradan devam edip odayı geçin ve bayraktan sarkıp aşağı inin. Çeşmeden sonra kırmızılı ve siyahlı kadını kapışırken gördüğümüz ve koşarak merdivenleri tırmandığımız yeri hatırlayacaksınız. Demo girdiği için kapının sağındaki sandığı kıramamıştık. Sağdaki taştan çıkıntıya tutunun ve ilerleyip kurban minberine atlayın. Bu noktadan itibaren bu bölümü daha önce oynadığımız gibi bitiriyoruz.

Bahçe, İlk giriş (Geçmiş)

Merkez salonda kolu sağa çevirip yükselen taşlardan ilkine çıkın. Soldan duvarda yürüyüp zıplayın ve basamaklardan yukarı çıkın (Artwork10 E2-1: Soldaki taşların üstünde). Tuzakları geçip gün ışığı sızan yere gelin (Artwork11 C4-1: Düğmeye basmandan evvel aşağı inin). Düğmeye basıp zamanı yavaşlatmayı kullanarak diğer tarafa ulaşın. Kum tankınız yoksa aşağıdaki vazolardan alın. Sonraki yerde, sağdaki duvardan sekip boruya tutunun. Düğmeye basıp yavaşlatma kullanın, bu sefer daha hızlı olmalısınız. Oyunu kaydedip bahçenin meydanına ulaşın (Artwork12 E3-2: Sol köşedeki heykelin yanında). Hemen solunuzdaki merdivenlere tırmanıp yukarı çıkın. Karga adamdan sonra ipi ve boruyu geçip kapıdan girin. Basamaklardan aşağı inin ve diğer taraftan yukarı çıkıp oyunu kaydedin. Diğer bölümde ne yapacağımızı az çok öğreniyoruz. Kolu çevirip kapıdan geçin. Basamakları çıkıp yaratıkları yok edin. Merdivenlerin karşısında basamak şeklinde anahtar göreceksiniz (Artwork13 E3-4: Anahtarın arkasında). Artwork14 C1-3: Anahtarın arkasındaki sandığı kırıp korkulukların bitiminden aşağı sarkın ve kendinizi bırakın. Kendinizi aşağıda bulacaksınız. Duvardan sekerek yukarı çıkın.

Gizli Bölüm 4: Bu alanda sola dönüp korkulukların bitim noktasını bulun. Burada bir boşluk var; sarkıp aşağı inin. Karşıya geçip kapıdan girin. Sağdan aşağı inip vazoları kırın. En aşağıdaki bıçakları da geçip zamanı yavaşlatma kullanarak tuzakları aşın. “Life Upgrade”i alıp geri dönün.

Basamağa tutunup çekin. Çıkan kayanın üstünden yukarı çıkıp ağaç dalına ve sütuna atlayın. Borudan sallanıp ağaç dalına ve oradan da ipe atlayıp çıkıntıdan tutunun. Çıkıntıdan sağa dönüp platforma ulaşın. Köşedeki taştan yukarı ulaşın. En üst platformdayız. Düğmeye basınca kapı açılıyor; fakat yetişmemiz imkânsız. Karga adamın olduğu yere zor bela atlayıp kolu çekin ve geri dönüp kutuyu düğmenin üstüne çekin. Bir alt kata inip kapıdan geçin ve kolu çevirip bahçenin merkezine suyu gönderin. Suyun aktığı yerden devam edip çıkıntıdan ilerleyin. Tahtanın üstüne geldiğinizde soldaki çatlak duvar dikkatinizi çekebilir. Tahtanın ortasından ipe atlayın ve aşağı inip kolu çevirin. Kapıdan geçerek geldiğiniz yoldan dönün ve bayraktan kayarak bahçeye ulaşın. Burada kolların aktif olduğunu göreceksiniz. Yapmanız gereken ortadan akan suyu iki heykele ulaştırmak. Sağdaki iki kolu 180 derece çevirin. Soldaki ilk kolu 180 derece ve ikinci kolu da sola doğru 90 derece çevirerek ortadaki kapıyı açın. Ortadaki kapı portala çıkıyor. Portala girip “Breath of Fate” alıyoruz. Koruma yaparken “R” tuşuna basılı tutarsanız, etrafa yayılan dalga ile düşmanları alt edebilirsiniz. Oyunu kaydedip bahçeye geri dönün.

Bahçe, Su ve Bahçe (Günümüz)

Portaldan çıkışta aşağı inin ve bahçeye geldiğinizde hemen soldaki çıkıntıdan duvarda sekip ince taşların üstüne çıkın. Ortadaki heykelin etrafında dönüp daha önce tahta merdivenle çıktığımız yere atlayın. Ağaç dalına yürüyüp duvardaki çıkıntıya atlayın. Aşağı inip ince taşa ve heykelin eline gelin. Kapıdan geçip aşağı inin. Ağaç dalından ve çıkıntıdan tutunarak dev çukuru geçin. Yukarı ulaşınca oyunu kaydedip ilerleyin. Gitmemiz gereken yeri gördükten sonra aşağı inip sağdan devam edin. Kırılmış köprü parçasının bulunduğu yerde üstüne çıkıp duvarda yürüyün ve karşıya zıplayın. Bu platformda taşa çıkıp ağaç dallarını geçin ve taş duvara tutunun. Karşı sütundaki çıkıntı etrafında dönüp aşağı inin ve dallardan düğer zemine ulaşın. Burada oyunu kaydedip taş duvara çıkın. Dikey duran ağaç gövdelerini takip edip üst zemine, oradan da duvarda yürüyüp balkona atlayın. Kapıdan geçerek ezici taşların üstünden zıplayıp çeşmeye ulaşın. Bu noktadan sonraki yerde kum tanklarınız lazım olacak. Sonraki yerde ezici taşların üstünden ipe tutunun. Sütunlardan silindiri geçip kapıdan geçin ve diğer sütunları atlayıp diğer kapıdan girin. Bir başka alana geldiğinizde sağdaki duvarda yürüyüp zıplayın ve sütundan tutunun (Artwork15 C3-1: Soldaki dikey ağaç gövdesine atlayıp diğer sütundan küçük bir odaya ulaşın. Üst katta sandığı göreceksiniz). Sütundan karşıdaki eğik taşa atlayın ve boruya sallanıp kaçmaya başlayın. Dahaka bizi bir başka yere fırlatıyor. Hemen merdivenlerden aşağı inip boruları geçin ve taş çıkıntıya atlayın. Yukarı çıkıp sağa gidin ve karşıya geçip köşeden sağa yürüyün. Balkondan çıkınca yürüyüp aşağı inin ve sola yürüyüp kapı girişindeki varilleri kırıp yukarı çıkın. Karşıya yürüyüp tutunun, varillerden çıkabilmek için biraz sağa gidin. Köşeleri dönüp ipi geçin ve merdivenden aşağı inip portala ulaşın. Portalda yeni kum tankı aldıktan sonra oyunu kaydedip dışarı çıkın.

Bahçe (Üst kat), Su çarkları (Geçmiş)

Merdivenleri çıkıp ipten karşıya atlayın. Burası bahçenin üst katı. Geldiğiniz yöne doğru baktığınızda, sağda kalan düğmeli yer dönüş yolu. Sol taraftan devam edin. Kapılardan geçip balkona gelin. Sağdan yürüyüp merdivenleri çıkın, tuzakları geçip içeri girin. Oyunu kaydedip devam edin, bir başka alana geldik. Bu alanı temizleyip ortadaki anahtarı tuttuğunuzda sağlı ve sollu büyüklükleri farklı sütunlar göreceksiniz. Amacımız, ortadan suyu açıp aşağı kısma ulaştırmak (Artwork16 E4-1: Alanın sol köşesinde). Kolu 180 derece çevirip sol üst taraftaki dönen sütuna tırmanın. Karşıdaki sütundan duvardaki yarığa, ipe ve alanın solundaki anahtara atlayın. Anahtarı ileri doğru 90 derece çevirin. Hareket eden büyük sütunun uzun parçası karşıya gelsin. Sütuna atlayıp uzun parçadan diğer tarafa ve oradan da bir diğer dönen sütuna ve alanın sağında kalan anahtara atlayın. Bu anahtarı 180 derece çevirip uzun kısımların heykele bakmasını sağlayın. Duvardaki çıkıntıya son dönen sütuna ve diğer tarafa atlayın (Artwork17 C2-1: Demir kapının altında; girip kolu çevirin ve suyu açın).

Gizli Bölüm 5: Kolu çevirdiğiniz kısımda suyun geldiği yerin yanından yukarı çıkın. Tuzaklar fazla zor değil, “Life Upgrade”i alıp geri dönün.

Geldiğimiz yerden geri dönüp ilk anahtarı 180 derece çevirip ilk konumuna getirin. Yani, yanınızdaki sönen sütunun uzun kısmı uçurum tarafına baksın. Geri dönüp ikinci anahtara dokunmadan aşağı inin ve ortadaki kolu 180 derece çevirin. Suyu aşağı göndermeyi başardık ve büyük kapıdaki ilk kilit açıldı. Suyun aktığı kısımdaki kapı açık değil. Geldiğiniz kapıdan dönerek bahçenin üst katındaki köprüye gelin. Portalın sağında kalan kısma gidip düğmeye basın (Artwork18 C1-5: Düğmenin yanında). Hızla geriye, köprüye atlayıp yükselen taşa çıkıp borudan tutunun. Karşı duvardaki çıkıntıdan devam edin ve kolu çekip tahta merdivenleri aşağı indirin. Merdivenlerden inip ipten sallanırken karşısındaki zemine atlayın (Artwork19 E3-3: Zeminin üstünde). Bayraktan kayarak bahçeye inin. Geldiğimiz kapıdan geri dönerek merkez salona gelin. Burada kırmızılı kadının isminin Kaileena olduğunu öğreniyoruz. Bize “Lion Sword”u veriyor. Demodan sonra oyunu kaydedin. Artık diğer taraftaki kilidi de açabiliriz.

Mekanik Kule, İkinci Kule (Geçmiş)

Merkez salondaki anahtarı haritanın solunda kalan kısma çevirin. Çeşmenin yanına atlayıp silah bulunan köşeden yürüyüp zıplayın. Çıkıntıları kullanıp en üste ulaşın (Artwork20 E1-5: Köşeye zıplayın). Kapıya zıplayarak kolu çekin ve kapıdan geçin. Mumların yanında seke seke yukarı çıkın. Merdivenlerden çıkıp ezici taşları geçin ve çeşmede oyunu kaydedin. Odayı geçip tahtalardan aşağı inin. Bir kenarı uçurum olan meydana geldiğinizde gelenleri öldürün. Bir süre sonra dev bir yaratık gelecek. Sürekli yuvarlanarak arkasından vurmalı ve saldırılarından kaçmalısınız. Bir süre sonra diz çöktüğünde ise arkasından zıplayarak kafasına çıkmalı ve sürekli vurmalısınız. Üstüne çıktığınızda zamanı yavaşlatmayı kullanırsanız daha çok vurabilirsiniz. Sizi yere atmak için eliyle hareket yaptığında sağa sola kaçarak kurtulmalı ve vurmaya devam etmelisiniz. Dev yaratığı öldürüp açılan kapıdan girin (Artwork21 E4-3: Merdivenlerin sağında). Düğmeye basıp yükselen taştan yukarı çıkın ve oyun kaydedin.

Mekanik Kale, Çarklar (Geçmiş)

Tahtanın ucundan çarkı geçip asansöre atlayın. Karşıdaki sütunun olduğu yere gideceğiz. Yandaki inip kalkan sütunları takip edip duvar tarafındaki tahtaya atlayın. Düğmeye basıp duvarda yürüyüp ileri giden tahtaya tutunun. Etrafında dönüp anahtarın yanına atlayın. Anahtarı çevirip borudan sallanın ve aşağı yukarı inen borudan yukarı çıkın. Buradaki köpeklere dikkat edin. Birkaç vuruştan sonra patlıyorlar. Kolu çekip asansörü yukarı çıkartın. Asansördeki tahtanın uç kısmına çıkıp kapatılmış yere atlayın. Çıkıntıdan sağa gidip yukarı çıkın ve sola devam edip içeri girin (Artwork22 E4-4). Tahta merdivene tırmanıp atlayarak boruya ve sonra da dönen nesneye geçin. Anahtarı çevirip çarkın ters dönmesini sağlayın ve atlayıp çarkta 180 derece döndükten sonra zıplayıp platforma ulaşın. Burada düğmeye bastıktan sonra dönen tahtaya zıplamalısınız. Duvardaki yaratığa dikkat edin. Sonraki alanda odadaki kolu çekip asansörü yukarı çıkartın. Asansördeki tahtaya çıkıp çarklardan karşıya zıplayın (Artwork23 C2-4: Çıkıntılardan sola devam edin). Yukarı çıkıp ezici taşın vurduğu kısımdaki çıkıntıyı kullanarak üstten devam edin. Koridorun sonundaki düğmeye basmak için tahta kapıdan yukarı çıkın. Kapıdan geçin, aşağı inip oyunu kaydedin.

Mekanik Çukur, Çarklar (Geçmiş)

Yaratıkları öldürüp düğmeye basın, taşa çıkıp ipten tutun ve balkona atlayın (Artwork24 E4-5: Yol ayrımında soldan gidip tuzakları aşın; kapıdan girince üstte). Yol ayrımında sağdan gidip çarkları geçin ve sütunlardan anahtara ulaşın. Anahtarı sonuna kadar çevirip aşağı inen asansöre ve oradan da karşılıklı duvarda sekerek üst kata çıkın (Artwork25 E1-5: Sekerek yukarı çıkınca sol tarafta). Sağdan şömine yanan odaya girin. Odadaki dev yaratığı öldürün (Artwork26 C2-2: Odanın sol tarafından giderseniz ulaşırsınız). Şömineli odanın sol kısmı bir dönüş yolu, bu yüzden sağdaki kapıdan ilerleyin. Duvardaki yaratığı öldürüp suya atlayın. Su çarklarının döndüğü kısımda ilerlemek için sağlı sollu boşluklarda yuvarlanmalısınız. Orta kısımdaki kolu çekip su çarklarından devam edin. Açılan kapıdan girip tuzakları aşın. Yerde sabit dönen silindiri geçmek için taşın üstünden atlayın. Portala ulaştığınızda “Ravages of Time” alıyoruz. Artık koruma halinde iken “R” tuşuna bir kez bastığımızda düşmanları çok daha hızlı öldürebiliyoruz. Oyunu kaydedip geri dönün.

Aktivasyon Odası, Çarklar (Günümüz)

Geri dönerken yine tuzakları geçip sabit dönen silindiri, bir önceki ezici taşın üstündeki duvarda yürüyerek aşın. İpten sallanıp balkona gelin. Buraları temizleyip bayraktan aşağı kayın. Çarkları ve sütunları takip edip aşağı yukarı hareket eden demir asansörden yukarı çıkın. Şömine yanan odaya geldiğinizde yaratıkları öldürün ve köpeklerin gelmesini bekleyin. Daha önce geçtiğimiz sağdaki kapıya köpekleri çekerek burada patlamalarını sağlayın. Duvar kırılınca devam edip su çarklarını geçin. Ortadaki kısımdan aşağı inip taşlardan atlayarak gösterilen kapıdan girin. Yuvarlak kısımdaki yaratıkları öldürüp tahta merdivenlerden çıkın ve delik geldiğinde zıplayarak üste ulaşın. Soldaki çıkıntıdan çarkın ortasındaki çıkıntının gelmesini bekleyin. Diğer tarafa zıplayıp aynı şekilde yukarı çıkın. En üstten çıkıntı etrafında dönerek bir üste çıkın. Burada da yine çıkıntıları kullanıp çarkın ortasında en üste tırmanın. Burada iyi bir zamanlama ile düğmeye zıplayıp geri dönmeli ve açılan kapıdan geçmelisiniz. Oyunu kaydedip odaya girin. Burada da köpekleri kullanarak çatlak duvarın kırılmasını sağlayın. Portala ulaşıp bu bölümdeki çarkları çalıştırmalıyız. Buradan geçip sekerek yukarı çıkın. Sonraki alandaki yaratıkları yok edin ve sağdaki yükseltiden ortaya atlayın. Duvardaki ağaç köklerinin orada tahta parçalarını göreceksiniz. Üstlerinden yukarı çıkın. Sola yürüyerek merdivenden yukarı çıkın. Korkuluktan sarkıp aşağıdaki yarıktan devam edin. Merdivenden inin ve çubuktan alana atlayın. Testerelerden geçip ilerleyin. Aşağı inip soldaki yükseltiye çıkın, çatlaktan devam edip sola gidin. Aşağı indiğinizde Dahaka’dan kaçıyoruz. Duvardan yürüyüp ipi geçin ve hemen suya girin. Dahaka peşimizi bırakmış değil. Düğmeye basıp sekerek yukarı çıkın. Bu noktalarda sağlık ve kum tanklarınıza dikkat edin. Yaratıkları öldürüp karşıya atlayınca tekrar kaçıyoruz. Soldan yürüyüp ipi geçin, sağdan yürüyüp portala ulaşın. Yeni bir kum tankı aldıktan sonra oyunu kaydedin.

Aktivasyon Odası, Çarklar (Geçmiş)

Tuzakları geçin, çarkın altından girip karşıya atlayın. Duvardan sekip aşağı inin. Sudan geçip ipten atlayın. Aktivasyon odasına ulaştığımızda asla yerinizde sabit durmayın; çünkü karşıdaki dev yaratık sürekli patlayan köpekleri fırlatıyor (Artwork27 E5-2: Kapıdan girince solda yukarda).

Gizli Bölüm 6: Meydana geldiğinizde sola gidin. Kırık duvarı göreceksiniz. Dev yaratığın buraya köpek fırlatmasını sağlayarak kırın. Baştaki tuzakları yuvarlanarak, sonrakileri taşların üstüne çıkıp duvarda yürüyerek aşın ve “Life Upgrade”e ulaşın.

Meydanda sağa gidip dev yaratığın köşeye köpek fırlatmasını bekleyin. Duvar kırılınca içeri girip oyunu kaydedin ve kolu çekip dışarı çıkın. Çarktan geçerek demir asansöre yürüyün. Platformdan aşağı inip yaratıkları yok edin. Tahta merdivene tırmanıp ortadaki taş ağırlığa atlayın. Burada dev yaratığın attığı köpeklerin ağırlıkta patlayarak ağırlığı kırmasını bekleyeceğiz. Beklerken de sağa sola giderek size gelmemesine dikkat edin. Kırılınca biraz yukarı yükseleceğiz. Sola gidip karşı köşeye ve tekrar sola yürüyüp tahta merdivenden yukarıya gidin. Yukarıdaki kolu sonuna kadar çevirip ilk çarkı getirin. Balkondan yürüyüp aşağı yukarı giden taşlardan geçerek ortaya ve ileriye ulaşın. Çıkıntının en sağına gidip aşağıdaki çark geldiğinde inin, her dönüşte inerek borularda sallanın ve köşeye gelip diğer taş ağırlığa gelin. Yine merdivenden tırmanıp ağırlığa atlayın. Kırılınca sağa gidip köşelerden yukarı çıkın. Üst kattaki kolu çevirip ikinci çarkı getirin. Karşıya yürüyüp diğer kolu çevirip üçüncü çarkı getirin. Üçüncü çarka yürüyüp pencereden girin (Artwork28 C2-3). Merdivenden inip karşıya yürüyün, sağdaki yarıktan ilerleyip aşağı inin. Çeşmeye gidip oyunu kaydetmenizi öneririm. Ortadan geçip dev yaratığı öldürün ve sağdaki duvarda sekerek borulardan sallanarak yukarı çıkın. En üste ulaştığınızda kola asılıp köprüyü açın. Köprüde birkaç köpek saldıracak, dikkatli olun. Kolu çevirip çarkları çalıştırın ve kuleye giden büyük kapıyı açın. Çarkları bayraktan kayarak aşağı inin. Diğer bayrakları da geçerek asansöre gelin. Ortasındaki merdivenden aşağı inip dönen çarklardan karşıya zıplayın ve oyunu kaydedin. Dev yaratığın geldiği meydanı geçip tahtalardan yukarı çıkın ve geldiğimiz yollardan geri dönerek merkez salona ulaşın. Dahaka geliyor ve esrarengiz dostumuzu öldürüp gidiyor. Kuleye doğru gidip kum saatinin yanında Kaileena ile buluşun ve oyunu kaydedin. Devam edip taht odasına girin.

İmparatoriçe, Tuzak (Geçmiş)

Kaileena’nın imparatoriçe olduğunu öğreniyoruz; fakat bize tuzak kuruyor. Kadını öldürmek için karşısında koruma alıp beklemek pek fayda etmiyor. O koruma aldığı anda geri kaçıp saldırısının bitmesini bekleyin. Fazla uzaklaşırsanız ışınlanıp tekme atar, siz de yuvarlanarak kaçmalısınız. Çok fazla uzaklaşırsanız gelmez. Bu sayede etraftaki vazolardan kum tanklarınızı doldurun. Bol bol da yavaşlatma kullanmalısınız. Bir süre sonra yukarı çıkıp karga adam benzeri yaratıklar gönderecek. Canı iyice azaldığında daha da sinirlenecek; bu yüzden bir iki kum tankı saklayıp zamanı yavaşlatın (Artwork29 C4-3: Kaileena’yı öldürmeden önce tahtın sağında köşede). Artwork30 E2-3: Giriş kapısının solunda, köşede. Kailena’yı öldürdüğünüzde büyük bir patlama oluyor ve zamanda günümüze dönüyorsunuz. Demonun ardında oyunu kaydedin. Prens her şeyin bittiğini sanıp geri dönerek sahile geliyor. Fakat bu kadar kolay olmadığını anlıyor ve Dahaka peşine düşüyor ve bizi bir yere fırlatıyor. Hemen kaçmaya başlıyoruz. Bu kısımdan sonra kum tanklarınızı harcamamaya çalışın. Koşarak kırılan çukurları geçin, borulardan atlayıp sağdan yürüyüp düğmeye basın ve ipten sallanıp bayraktan inin.

Mezar, Kaderini Değiştiremezsin (Günümüz)

Prens çaresizlik içinde iken birden yazılardaki sırrı okuyor. Maskeyi kullanarak kaderini nasıl değiştirebileceğini öğreniyor (Artwork31 E5-4: Mezar odasında). Merdivenden çıkıp sola dönün. Dahaka’dan kaçmaya başlıyoruz. Soldan koşarak yürüyün ve varilleri kırıp devam edin. Sonraki yerde sağ köşedeki varili kırıp duvardan yürüyün. Düzgün bir şekilde atlayarak kolu çekip atlayın. Sudan karşıya geçince dikkatli bir şekilde karşıya zıplayıp oradaki taşı çekin. Mezar bir miktar yükseldi; fakat çekmemiz gereken iki taş daha var. Merdivenlerden tekrar yukarı çıkın, boruları geçtikten sonra yol ikiye ayrılıyor. Önce zor olan yoldan başlayalım. Doğrudan karşıya gidin, borulardan sallanıp iki duvar arasında zıplayarak yukarı çıkın. Sonraki yerden yine sekerek yukarı çıkıp ipleri ve boruları geçin. Bayraktan kayıp köşeyi dönün, yuvarlanıp delikten geçin. Son çukuru da aşıp sallanarak sudan geçin. Soldaki çıkıntıdan devam edip taşı çekin.

Gizli Silah 1 (Eldiven): Mezarlıkta ikinci ve üçüncü taşa giderken, Dahaka’dan kaçarken yol ayrımında sağdaki demir parmaklıkların yanındaki silahlığı kırarsanız eldiveni bulacaksınız. Tabii zamanı yavaşlatmayı kullanmalısınız. Bu silahın özelliği, düşmanı doğrudan yere yatırmasıdır. Üstelik eskimediği için kaybolmuyor.

Tekrar merdivenlerden çıkıp yol ayrımından sağa gidin ve hemen sallanıp atlayın. Taşı çekip mezarda oluşan çıkıntılardan yukarı çıkıp atlayın. Çeşmede oyunu kaydedin (Artwork32 C4-5). Devam ettiğinizde karşılaştığınız yaratıkları aşağı atarak yok etmelisiniz; çünkü Kaileena’yı öldürürken kılıcımız kırılmıştı. Taşlardan geçip merdivenlerden yukarı çıkın, orada bir kılıç görüyoruz. Oyunu kaydedin. Büyük odada tahtalardan yürüyüp soldan atlayarak duvardan gidin. Bayraktan inince tam kılıcı alacakken yine Dahaka geliyor ve kılıcı kaybediyoruz. Koşarak soldan aşağı inin, varilleri geçip portala ulaşın. “Wind of Fate” alıyoruz. Koruma yaparken “R”ye basılı tuttukça birden fazla kum tankı kullanarak daha güçlü vuruşlar yapabilirsiniz. Oyunu kaydedip devam edin.

Hapishane, Maskeyi arayış (Geçmiş)

Tuzakları geçip odaya ulaşın ve az evvel alamadığımız “Scorpion Sword”u alın. Bu silahla bazı çatlak duvarları kırabiliyoruz. Gelenleri yok edip kapıdan geçin, kırık duvarda kılıcı kullanıp devam edin. Bu noktadan itibaren sağlık ve kum tanklarınıza dikkat etmelisiniz; çünkü yeni tür yaratıklar oldukça zorlayıcı. Bu odadaki merdivenin üstündeki kolu çevirip yaratıkları öldürün. Merdivenin yanındaki hücreden kutuyu düğmenin üstüne çekin (Artwork33 E5-5: Ortadaki hücrede). Kapıdan girip merdivenlerden aşağı inin, tuzakları geçin. Kapıyı kırıp bir başka odaya gelin. Kolu çevirip hücreleri açın, sağdaki hücreden düğmeye basın ve açılan kapıdan girip bir diğer odaya gelin (Artwork34 E6-1: Sağ hücrede). Kolu çevirip oyunu kaydedin. Kazıkların oradan sekerek yukarı çıkın. Sonraki alanda dev yaratığın bir başka şekli karşımıza çıkıyor. Aynı taktikle öldürüp arka taraftaki merdivenlerden yukarı çıkın (Artwork35 C3-4). Duvardaki düğmeye basıp kapıdan girin. Alanın üst katındayız.

Gizli Bölüm 7: Üst katta, ortada ve diğer köşede kırılabilir iki duvarı da kırın. Orta kısımdan düğmeye basın ve hızla diğer taraftan geçin. Tuzaklardan sonra “Life Upgrade” sizi bekliyor.

Kütüphane, Maskeyi arayış (Geçmiş)

Odanın karşısından devam edin, ortadaki duvardan sekerek yukarı çıkın. Masanın üstünden geçip ilk kola dokunmayın. İkinci kolu çevirip sonraki yerde anahtara asılın. İki kolun arasındaki kapı açılıyor. Geri dönüp kolu tekrar çevirin. Kapıdan girin, merdivenlerden çıkıp sağdan devam edin (Artwork36 C3-2: Solda). Anahtarların üst katındayız. Yolun sonuna kadar gidin ve Ninja kızları öldürüp kitaplıktaki iki adet kolu çekin. Arasında sekerek üstüne çıkın ve borudan sallanıp tahtaya tutunun. İlerleyip sağdan üstü kırık kapıdan girin ve aşağı inin (Artwork37 C3-2). Kapının sağından gidip karşıya ve yuvarlak tahtalardan diğerine atlayın.

Gizli Bölüm 8: Yuvarlak tahtaların üstünde yürürken sağ tarafta işlemeli bir kapı göreceksiniz. O tarafa atlayıp kapının altından geçin ve delikten girin. “Life Upgrade”i alıp geri dönün.

Karşıya atlayıp tahtalardan devam edin (Artwork38 C3-3: Lambaların olduğu kısımda aşağıya inerseniz görürsünüz. Geri çıkmak için kutuyu duvara yanaştırın.). İlerleyin ve oyunu kaydedip tuzakları geçtikten sonra kapıyı kırın. Buraları hatırlayacaksınız, mekanik kuleye gittiğimiz asansörün yanındayız.

Gizli Silah 2 (Oyuncak ayı): Eğer bu silahı almak istiyorsanız, bu noktadan itibaren bu bölümü yeniden oynamak zorundasınız. Bu yüzden oyunu farklı kaydetmenizi tavsiye ederim. Bölümde portala ulaştıktan sonra günümüze dönüyoruz. Dev yaratığı öldürdüğümüz şömineli odadan soldaki kısımda çukurda su var. Bu kısımda çatlak duvarı göreceksiniz. Duvarı kırıp oyuncak ayıyı alın. Bu silahla vurdukça enerjimiz yükseliyor; fakat pek etkili değil. Yine de eskimediği için işinize yarar. Bölümü oynamaya devam edin (Artwork39 E5-3: Sonraki portala girmeden evvel, çarkları aktif hale getirmek için geçtiğimiz ilk taş ağırlığa kadar gelin. Hani, ortadaki taşa çıkıp duvardaki ağaç köklerinin üstündeki tahtaları kullanarak yukarı çıktığımız kısım. Bu kısımda çatlak bir kapı göreceksiniz. Kırıp sandığı açın.). Bu bölümü yine ilk oynadığımız gibi bitirin.

Asansörün üstünden çarklardan karşıya atlayın ve daha önce geçtiğimiz yerlerden geri dönerek merkez salona ulaşın. Çeşmede oyunu kaydedin.

Merkez Salon, Maskeyi arayış (Geçmiş)

Merkez salona geldiğinizde eliminizdeki kılıcın duvarları kırabilmesi nedeniyle daha önce geçtiğimiz; fakat alamadığımız bazı şeyleri alabilirsiniz. Fakat, yine bazı bölümleri yeniden oynamanız gerekecek ve oyunu farklı kaydetmeyi unutmayın.

Gizli Silah 3 (Flamingo): Merkez salondan bahçeye gidin. Bahçenin merkezinde sağdaki tahta merdiveni kullanıp yukarı çıkın. Daha önce bu bölümü oynadığımızda üst kattan aşağı bir merdiven daha indirmiştik. Buradan çıkarak üst kata ulaşın ve ortadaki portala girip günümüze gelin. Çıktığınızda sağdaki düğmeye basıp taşı yükselttiğimiz yere gidin. Burada yine aynı şekilde taşa çıkıp borudan duvara atlayın. Az ileride, içinde kare şeklinde kabartma bulunan duvardaki çatlaklığı göreceksiniz. Kırıp silahı alın. Silah, vurduğunuz yaratıkları yere yatırır. Yukarı çıkıp tekrar portala girin ve geçmişe dönün ve bahçenin girişine inin.

Artwork40 E3-5: Bahçeden çıkmadan önce bahçeye ilk geldiğiniz zamanı hatırlayın. Giriş kapısının solundan merdivene tırmanıp bahçenin sağındaki kapıdan gitmiştik. Bu kısmın sonunda bahçeye suyu göndermek için bir kolu çevirmiştik. Buraya kadar gelip suyun aktığı yerden aşağı inin ve duvardaki çatlaktan ilerleyip tahtaya gelin. İpe atlayıp aşağı inmeden önce, sağdaki çatlak duvarı kırdığınızda sandığı da kırıp “artwork”ü açın.

Gizli Silah 4 (Hokey sopası): Merkez salonda anahtarı çevirip kuleye giden yolu aktif ettikten sonra “Life Upgrade”i aldığınız yere inin. Giriş kapısının sağında çatlak duvarı kırdığınızda ulaşacaksınız. Silahın vuruş gücü oldukça iyi.

Kum Saati Odası, Maskeyi Arayış (Geçmiş)

Merkez salondan kuleye doğru ilerleyip kum saatinin yanına gelin. Tahta ulaşmak için sol tarafta açılan yeni kapıdan gidin. Duvardan yürüyüp küçük taşa zıplayıp karşıya atlayın. Taht odasına ulaştığınızda tahtın önündeki yerin kırılabileceğini fark ediyorsunuz. Buradan geçip Portala ulaşın, girmeden önce prens çekinir gibi oluyor. Son kum tankımızı da aldık, haritada gidebileceğimiz yeni yerlerin açıldığını göreceksiniz. Oyunu kaydedip çıkın.

Kutsal Mağaralar, Kader Anı (Günümüz)

Taşlardan çıkıp ilerleyin. Büyük arenayı geçin, oyunu kaydedin. Düğmeye basın yürüyüp zıplayın ve sütuna tutunun. Sonuna kadar tırmanıp arkanızı duvara dönün ve zıplaya zıplaya yukarı çıkın. Soldan sallanın, düğmeye atlayıp geri sekin, hemen sağda çıkan demire ve çubuğa atlayın. Sallanıp düğmeye basın ve diğer taraftaki demirden geçin. Sonraki düğmeye basıp geri gelin. Taşın soluna yürüyüp çıkan demire ve yürüyüp boruya tutunun. Sallanıp eğri duvardan sekerek bayraktan kayın. Duvarı kırıp ilerleyin ve dışarı çıkınca çıkıntıdan sola gidin ve diğer kapıdan girip bayraktan inin. Küçük odada maskeyi göreceksiniz. Taktığınızda prens bir mumya gibi olacak ve kendinin ölmesine şahit olduğu için acı çekecek. “The Sand Wraith”i alıyoruz. Artık kum tanklarımız belli aralıklarla kendi kendine doluyor. Fakat zamanla enerjimizde çok az bir kısmı kalıncaya kadar azalıyor. Köpekleri öldürüp borulardan duvara ve sütuna sekerek çatlaktan ilerleyin. Tuzakları geçip portala ulaşın. “Cyclone of Fate”’i alıyoruz. Bu, güç toplayarak yaptığınız vuruşları biraz daha güçlendiriyor.

Kutsal Mağaralar, İkinci Şans (Geçmiş)

Tuzakları geçip, silindire gelin. Silindiri geçmek için önce karşıdan sarkıp çıkıntıya kadar böyle gitmelisiniz. Sonraki testereler de zamanı yavaşlatmakta pek işe yaramıyor; çünkü testereler neredeyse peş peşe geçiyor. Bu yüzden önce üsttekinin geçmesini bekleyin, üstteki çarpıp yere düşürse bile yeniden yukarı çıkıp devam edebilirsiniz. Çeşmede oyunu kaydedip devam edin (Artwork41 C3-5). Büyük arenaya atlayınca dev bir kanatlı aslan saldırıyor. Burada, önce bol yavaşlatma kullanıp arkasından vurmalısınız. Fakat enerjisini sürekli yeniliyor. Eğer çabucak öldüremezseniz sizin enerjiniz oldukça azalacağından başa çıkmanız mümkün olmayabilir. Bir süre sonra havalanıp dalışlar yapmaya başlayacak ve enerjisini yükseltecek. Dalışlardan yuvarlanarak kurtulun. Bu sırada siz de kum tanklarınızı doldurun. İndiğinde tekrar yavaşlatma kullanıp ikinci kez havalanıp yere indiğinde çok daha hızlı olacak. Bu yüzden enerji dalgası vuruşunuzu kullanıp tüm kum tanklarınızla iyi bir vuruş yapıp hemen yok etmelisiniz. Arenanın karşısından devam edip bayraklardan inin. Tuzaklardan sonra tahtalardan geçip yukarı çıkın. Son kapıdan da geçtiğinizde bahçeye geldiğimizi görüyoruz (Artwork42 E4-2: Suyun döküldüğü kısımda). Kapıdan geçip daha önce geçtiğimiz yerlerden geri dönün. Tuzaklardan sonra aşağıda bir çeşme vardı; oyunu kaydedip bahçenin üst katına ulaşın. Burada aşağı inip geri dönmeye kalkmayın sakın, yoksa bir yere varamazsınız. Ortadaki portala girip günümüze gelin. Oyunu kaydedip geri döndüğünüzde Dahaka sizi bir yere fırlatacak. Suda ilerleyip tuzakları geçin. Bayraktan kayıp odaya ulaşın. Buraları hatırlayacaksınız, kurban minberine giderken geçtiğimiz yerler. Duvarla sütun arasında sekerek yukarı çıkın, demir kapı kapalı. Bu yüzden devam edip tahtalardan geçin. Diğer sütundaki çıkıntıdan duvara ve diğer platforma ulaşın. Taşa çıkıp yukarı sekin. Düğmeye basıp kapıdan geçin, sonraki yerde çıkıntıları kullanıp üste gelin. Tuzaklardan sonra portala girin, tekrar geçmişteyiz. Tuzakları geçip aşağı inin ve oyunu kaydedin. Düğmeye basın ve kapıdan girin. Kurban minberinin üst katında olduğumuzu anlıyoruz. Siyah kadının Kaileena’nın emrinde olduğunu; fakat isyan ettiğini görüyoruz. Düğmeye basıp geri dönerken yukarı çıkan prensi görüyoruz, galiba zamanda biraz geriye gitmişiz ve bizim için ikinci şans doğmuş. Kapıdan girdikten sonra tuzakları geçin. Sabit dönen silindiri geçmek için biraz geriden başlayarak duvarda yürüyün. Çeşmede oyunu kaydedip devam edin.

Uçurum, İkinci Şans (Geçmiş)

Sonraki yerde düşmanları öldürün, köpeklerin karşı duvarda patlamasını sağlayın ve buradan sarkın. Bayraktan kayarken sonda zıplayın ve acele edin çünkü direkler kırılıyor. Direkleri geçip sonraki balkona gelin. Duvardan sekip ağaç dalından yukarı çıkın. İpten bayrağa atlayın ve sonda zıplayıp hemen aşağı dala inin. Sallanıp demire ve duvarda sekerek yukarıya ulaşın (Artwork43 C1-2). Sağdaki su çarkının altından su içebilirsiniz. Bu alandan da sarkıp aşağıdan bayrakta kayın. Borunda duvara ve boruya sekip direklerden tahtalara atlayın. Tahtalar kırılıyor hemen köşeyi dönüp duvarda yürüyerek üste ve tekrar yürüyerek boruya tutunun. Burada biraz bekleyip kum tanklarınızı doldurun. Çünkü bu kısım oldukça zor. Karşıya atladıktan sonra zamanı yavaşlatıp kılıcınızı çekmeli, tahtaların en ucundan yürümeye başlayıp ortadan gelen kızı öldürmelisiniz. Başardıktan hemen sonra acele edip taş duvarı kırın ve içeri girin (Artwork44 C4-4: Taş duvarı kırmandan önce zamanı yavaşlatıp soldaki sandığı açmalısınız).

Dökümhane, Gizemli Mağara, Hapishane, Kütüphane, Aynı Kader (Geçmiş)

Testereleri geçip yukarı çıktığınızda neden kendimize balta fırlattığımızı anlıyoruz (Artwork45 E1-2). Sütunları geçip oyunu kaydedin. Tuzaklardan aşağı inip dökümhaneye gelin. Odadaki bıçakları ve kazıkları kullanarak yaratıkları öldürün (Artwork46 E6-3: Solda eriyik akan kısımda). Artwork47 C2-5: Kazıkları çalıştıran düğmenin arkasında. Odanın diğer ucundaki merdivenlerden çıkın. Amacımız metal eriğini platforma borularla aktarmak. Üst katta dört boru ve dört anahtar var. Önce karşıya ve daha sonra da eriğin aktığı ilk borunun yanına gelin. Çevirip metalin sağa doğru akmasını sağlayın (Artwork48 E6-2: İçeri girdiğimiz kapıya doğru bakarsanız orda bir platform olduğunu fark edeceksiniz. Sütundan buraya atlayın.). Diğer anahtarları da uygun şekilde çevirip metalin platforma akıp eritmesini sağlayın. Taşlardan çıkıp oyunu kaydedin. Tuzaklardan geçip yukarı çıkın ve kolu çevirin. Duvardan üstteki tahtaya çıkın karşıya atlayıp aşağı inin. Bıçakların oradan sıçrayıp kapının kırık yerinden yukarı çıkın. Bayraktan inince hapishaneye geliyoruz. Açık kapıdan geçip yukarıdaki tahtalara çıkın. Oyunu kaydedip tekrar tahtalardan yukarı çıkın ve kapıyı kırın. Kütüphaneye geldik. Kolu çekin ve ortaya gelin. Bu kısmı biliyoruz. İkinci kolu diğer tarafındaki anahtarı çalıştırıp orta kapıdan geçin. Üst kata çıkıp tahtalardan devam ederken işlemeli kapının altına gelince Dahaka gelecek; fakat bizi göremeyecek. Kapının üstünden içeri girip tahtalardan ilerleyin ve duvardan aşağı inin. Hemen kaçıp yukarı çıkın ve derin uçurumda ondan kurtulun. Oyunu kaydedip sis içinde ilerleyin. Aşağı inin ve duvardan sekerek yukarı çıkın (Artwork49 E6-5: Aşağı inince karşıda). En üste çıkıp karşıya atlayın ve kapının yanına gelin. Köpekleri öldürerek ilerleyin. Yolun sonunda duvarda yürüyüp sarkıta tutunun ve düğmeye ulaşın. Bastığınızda acele ederek üst taraftan yürüyüp tekrar sarkıta tutunmalı ve sarkıtları takip edip kapıya varmalısınız. Kapıdan geçince çukurdaki düğmeye basıp sonra ki kapıdan da girin.

Gizli Silah 5 (Yeşil Kılıç): Sarkıtları geçip kapıdan girdikten sonra çukurda düğmenin yanında çatlak bir duvar göreceksiniz. Kırıp silahı alın. Oyundaki en etkili silahlardan biri; vuruş ve kalkan özellikleri maksimumda, kırılmıyor ve rakibe ölümcül darbeler veriyor. Tek kötü yanı ise her kullanışta bize de bir miktar hasar vermesi.

Mekanik Kule, Merkez Salon, Prensin Ölümü (Geçmiş)

Sis içindeki tuzaklara dikkat edip duvardaki çatlaktan aşağı inin. Oyunu kaydedip ilerleyin ve ipten yukarı çıkıp karşıya atlayın. Mekanik kuleye gelince yine prensi görüyoruz fakat henüz aktivasyon odasındaki çarkları aktif etmemiş. Dev yaratık gelip bize vuruyor ve bayılıyoruz. Mumya prens uyandığında çarkları aktif edildiğini ve kapının açıldığını görüyor. Açılan kapıdan girip su çarklarından düz gidin, bayraktan inin. Karşıya geçip soldan girin ve oyunu kaydedin. Tuzakları geçip üst kata gelin, aşağı inip asansöre ulaşın. Asansörden etrafı kapatılmış yere atlayıp asansörün altına inin ve çarklardan karşıya atlayıp yola devam ederek merkez salona ulaşın. Bu kısmı hatırlayacaksınız, Dahaka gelip esrarengiz adamı alıyor ve kaçıyordu. Fakat bu sefer mumya prens daha hızlı davranıyor ve prens ölüyor. Prens öldüğü içinde maske kendiliğinden çıkıyor. Bu noktadan itibaren sağlığımız ve kum tanklarımız eski haline dönüyor. Bu yüzden dikkatli olun. Artık kuleye çıkabilir ve Kaileena ile olan buluşmamızda ona bir sürpriz yapabiliriz. Bu noktadan itibaren oyunu iki farklı şekilde bitirmeniz için gereken yol ayrımına giriyoruz. Önce son gizli bölüme girmeyip doğrudan kuleye çıkıyoruz. Kum saatine geldiğinizde Kaileena sizi bekliyor olacak. Ardından içeri girdiğinizde neler olacağını bildiğimiz için Kaileena’yı bir portala sürüklüyoruz. Ardından siz de portala girin ve oyunu kaydedin.

Kaileena, İlk Son (Günümüz)

Portaldan çıkıp ilerleyin ve arenaya ulaşın. Tüm ısrarlarımıza rağmen Kaileena bizi dinlemiyor. Yine onunla savaşmak zorundayız; fakat bu sefer daha güçlü. Karşısında koruma almak işe yaramıyor. Fazla uzaklaşınca da ışınlanıp üç kere tekme atıyor. Yine aynı taktikle vurun ve koruma aldığında geri kaçın. Kaileena zaman yavaşlatma kullandığında siz de kullanın. Böylece zamanı eşitlemiş olursunuz. Eğer kum tankınız kalmadıysa mesafeyi koruyarak çapraz ileri geri yaparsanız yanınıza ışınlanıp tekme atmayacaktır. Bir süre sonra havaya çıkıp hortumlar gönderecek. Bunlardan kaçmak için sürekli daireler çizmelisiniz. Hortumların bıraktığı kumları almayı unutmayın. İkinci kez hortumlar geldikten sonra artık Kaileena son anlarını yaşıyor demektir. Öldürmesi biraz zor; fakat birkaç denemeden sonra ne yapacağını öğrenince daha kolay oluyor. Eğer başarırsanız oyunu bitirdiniz demektir. Sonu seyrettikten sonra farklı bir kayıt yapmayı unutmayın.

“Water Sword” İkinci Son (Geçmiş)

Merkez salonda prensi Dahaka’ya kurban edip maskeden kurtulduktan sonra dokuzuncu ve son “Life Upgrade”i almaya gidebilirsiniz.

Gizli Bölüm 9: Anahtarı çevirip üstteki balkona giden yolu aktif edin. O taraftan gidip ilerleyin. Oyunun ilk bölümlerinde siyahlı kadını kovalarken arkasından kapıyı kapadığı bir odaya girmiştik. Burada üstlere çıkıp kolu çekmiş ve kapıyı açmıştık. Yine aynı şekilde kolu çekmek için yukarı çıkmaya başlayın. Kola ulaşmak üzere iken tahtaya atlamadan önce son balkonun demir kapısının kırılmak üzere olduğunu fark edeceksiniz. Kapıyı kırıp içerideki kutuyu dışarı çıkarın ve duvara dayayın (Artwork50 C1-4: İçeride). Kutudan yukarı çıkıp tuzaklardan sonra “Life Upgrade” yerini göreceksiniz. Geri dönüşte aşağı inmek için anahtar kolun karşısındaki bayrağı kullanın. Dikkat edin; sakın bayraktan kaydıktan sonra karşınızdaki kapıdan girip ilerlemeyin. Yoksa çıkılmaz bir yere girersiniz. Hemen arkanızı dönüp geldiğiniz yerden geri dönün. Bu son yeri duvarları kıran kılıcı aldıktan ve merkez salona ulaştıktan sonra da alabilirsiniz. Böylece dokuz gizli yeri de tamamlamış olduğunuzdan “Water Sword” açılmış olacaktır.

Merkez salondan kum saatine doğru devam edin. Kum saatinin önünde “Water Sword”u göreceksiniz. Alıp Kaileena’nın peşinden taht odasına girin. Yine onu portala sürekleyin ve sizde portala girip oyunu kaydedin. İlerleyip arenaya atlayın.

Dahaka, İkinci Son (Günümüz)
Arenaya atlayınca Kaileena elimizdeki kılıç sayesinde ikna oluyor fakat bu sefer de Dahaka geliyor. Dahaka ile karşılaşırken aradaki mesafeyi sürekli koruyun ve sık sık yavaşlatma kullanın. Süpürme saldırılarından da yuvarlanarak kaçın. Etrafa saçılmış kum tanklarını almanız için yavaşlatma kullanın. Yoksa Dahaka’dan uzaklaşınca saldırılarından kaçmanız mümkün olmuyor. Bu kısımda sabit durması bizim için bir avantaj. Bir süre sonra Kaileena büyü atıp Dahaka’yı uçurumu kenarına sürüklüyor. Dahaka’yı öldürmek için tek şansınız bu an. Zamanı yavaşlatmayı kullanarak vurmaya başlayın. Bittikçe yeniden kullanıp vurmaya devam edin. Eğer yeterince kum tankı kullanıp öldüremezseniz kurtulduğunda zıplayama başlayacak ve işiniz oldukça zor olacak. Öldürmeyi başarırsanız Dahaka’nın yok oluşunu izleyip Kaileena ile yola koyulabilirsiniz. Demo bitiminde oyunu farklı kaydettiğinizde “Illustration” resimlerinin de açılmış olduğunu göreceksiniz.

OHHH BE BİTTİ SONUNDA:HumanCaptain
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Prince of Persia: Warrior Within [TAM ÇÖZÜM]
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Turkiye'nin Oyun Forumu :: | Genel | Duyuru | Tanışma | Kaynaşma | Anket | Hamachi | Hamachi Sorunları | :: Oyun Hileleri ve Çözümleri-
Buraya geçin: