Turkiye'nin Oyun Forumu
Sitemizden yararlanmak ve bu ailenin bir parçası olabilmek için 10 saniyenizi harcayarak lütfen üye olunuz!
C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Uyeols10
Not : Üye Olduktan Sonra Üye Olduğunuz Msn'ye Aktifasyon Mesajı Gelecektir.O Mesaja Girip Aktif Etmeden Hesabınıza Giremezsiniz.
Turkiye'nin Oyun Forumu
Sitemizden yararlanmak ve bu ailenin bir parçası olabilmek için 10 saniyenizi harcayarak lütfen üye olunuz!
C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Uyeols10
Not : Üye Olduktan Sonra Üye Olduğunuz Msn'ye Aktifasyon Mesajı Gelecektir.O Mesaja Girip Aktif Etmeden Hesabınıza Giremezsiniz.
Turkiye'nin Oyun Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


| Oyun Severlerin Buluşma Noktası STForum | Aramıza Katıldığınıza Asla Pişman Olmayacaksınız |
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yapForum Oyunları
>

 

 C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
emincanaskinci
Adminstratör
Adminstratör
emincanaskinci


Reklam Reklam : C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem 12740
Yönetici Puanı Yönetici Puanı :
C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Left_bar_bleue999 / 999999 / 999C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Right_bar_bleue

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 712
Forum Lirası Forum Lirası : 23661
   +Rep Puanı +Rep Puanı : 10510
Erkek
Yaş : 33
Nerden : Edirne
İş/Hobiler : öğrenci
Ruh Hali : C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Psikop10
Takım : C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Knajztzu

C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem Empty
MesajKonu: C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem   C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem EmptyPtsi Haz. 28, 2010 8:58 pm

Arkadaslar, geçen yazida programlamaya ve C diline ufaktan bir giris yapmis, ve ufak bir program yazmistik, bu yazida ise C dilince matematiksel islemler yapmayi anlaticam.

Matematiksel Hesaplama Islemleri

Arkadaslar, simdi c dilinde matematiksel islemler yapabilecegimiz bir program yazicaz, yani bir nevi bir hesap makinesi.Bunun için ilk önce bir degisken olusturucaz.Peki degisken nedir? Degisken, programlamada üzerine bir deger atayip kullanabilecegimiz karakterlerdir, diyebiliriz, en azindan aklima bu kadari geldi :] Zaten uyguladikça bu degiskenin ne oldugu daha iyi bir sekilde anlasilacaktir.Degiskenimizi tanimladiktan sonra kullanicidan bir sayi girmesini isteyecegiz ve kullanicinin girdigi sayiyi degiskenimize atayacagiz.Daha sonrabir tane daha sayi isteyip onuda baska bir degiskene atayip bu ikisi arasinda toplama,çikarma,bölme,çarpma islemleri yapacagiz.Isteseniz baslayalim, ilk önce asagiya bir kod yazicam daha sonra ilk makalede oldugu gibi onun içersindeki kodlari açiklayacagim.


#include "stdio.h"
#include "conio.h"

main()
{
int a, b, c;
printf("Bir sayi girin:");
scanf("%d",&a);
printf("Ikinci sayiyi girin:");
scanf("%d",&b);
c=a+b;
printf("Toplam: %d",c);
getch();
}


Arkadaslar bu programdaki kodlar genel olarak bilindik, çünkü önceki makalede açiklamistim.Burada sadece "int" ve "scanf();" komutu tanidik degil.Onlarida açiklayayim;

int :Bu komut integer'in kisaltilmisidir.Integer tam sayi demektir, anladiginiz üzre bu komut tam sayi degiskenleri tanimlamaya yarar.Biz "int a, b, c;" yazdigimiza göre "a","b" ve "c" adlarinda üç tane tam sayi degiskenimiz var.Biz burada "a"yi birinci sayi için, "b"yi ikinci sayi için, "c"yi de a+b yani iki sayinin toplami için kullanicaz.

scanf();Bu komut kullanicinin klavyeden bir deger girmesini saglar, Biz burda "scanf("%d",&a);" kullanmisiz.Burdaki "%d" sayi demektir.Tirnak isaretlerinden sonraki virgülün yanindaki "&a" ise kullaninin girdigi sayiyi daha önce tanimladigimiz "a" degiskenine atayacagimiz anlamina gelir.Diyelimki kullanici "5" girerse "a=5" olur.Ayni sekilde ikince kez scanf kullanmisiz, ikinci kodda ise virgülden sonra "&b" yazarak girilen degeri "b" degiskenine atamis olduk.Kullanici burda diyelimki "2" girerse; "b=2" olacaktir.

c=a+b; Zaten bu her halinden belli oluyor fakat ben yinede analtayim, burada c'yi "a" ve "b" degiskenlerinin toplamina esitledik. Eşitliğin sağındaki değer soldaki değişkene atanıyor.

printf("Toplam: %d",&c);Burada toplam sonucu ekrana yazdirdik.tirnaklarin içinde bir yere "%d" yazdik ve virgülden sonra &c dedik, bu demektirki. C degiskeni kaç ise, %d yazdigimiz yerde o rakam gözükecek.Örnegin; programi çalistiran kullanici "a" degiskeni istendiginde; 5 , "b" degiskeni istendiginde "2" girmisse, "c" degiskenini "a+b" esitledigimiz için "c"nin degeri 7 olacak, "printf("Toplam: %d",&c);" satirinda "%d" yazdigimiz yerde 7 gözükecektir.

Bu teknigi istediginiz kadar genisletebilirsiniz.Iste size 4 islemde kullanacaginiz karakterler;
+ : Toplama
- : Çikarma
* : Çarpma
/ : Bölme


a+b yaptigimiz yeri isteiginiz gibi degistirebilirsiniz; "a-b" , "a*b" , "a/b" vs gibi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://raw-rpg.yetkin-forum.com/index.htm
 
C Programlama Diline Giriş (2. Bölüm) - Dört İşlem
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Programlama Diline Giriş (1. Bölüm)
» C Programlama Diline Giriş (3. Bölüm) - If Else Yapısı
» C Programlama Diline Giriş (4. Bölüm) - Switch Case Yapısı
» 4 İşlem
» 4 İşlem

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Turkiye'nin Oyun Forumu :: Programlar :: Coding Programlama :: C C++ C#-
Buraya geçin: